| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Formanden

Indmeldt: 30. apr 2007 Indlæg: 621 Geografisk sted: Roskilde
|
Skrevet: Søn maj 13, 2007 7:47 pm Emne: FC Ypsilon 3-2 Høje Taastrup IF |
|
|
Højspændt lokaldrama i serie 3
Der var dramatik for alle pengene med to røde kort og tre gule, da Ypsilon hentede sine første point i serie 3 i kampen mod lokalrivalerne fra Høje Taastrup. Ypsilon lå inden kampen sidst med nul point for fire kampe, mens Høje Taastrup havde fem point midt i rækken.
De lilla Ypsilon-spillere virkede dog fra start opsat på, at det skulle være i dag de første point blev hentet. Spillet flød og der blev gået til den i nærkampene. Efter små 20 minutters spil gav det pote. Andreas Klausen sender en dyb stikning af sted til topscorer Thomas Kristensen, der uden problemer bringer hjemmeholdet foran 1-0.
Føringen holdt i 10 minutter, indtil den ellers meget sikre målmand Nicolai Spliid taber bolden mellem benene efter et noget forkølet forsøg fra Høje Taastrup. 1-1. Det skulle dog vise sig at Spliid senere fik mulighed for at få revanche.
I slutningen af første og anden halvleg begyndte kampens intensitet og stemning at ændre karakter. Høje Taastrup-spillerne blev væsentlige mere aggressive – både i tacklinger og tilråb på banen.
Og efter 10 minutters spil af 2. halvleg begynder temperamentet for alvor at koge over. Thomas Kristensen bliver på ny sendt alene i gennem. Denne gang halvklarer udeholdets målmand, men Andreas Klausen opsnapper bolden og spiller den tilbage til Thomas. Han udplacerer målmanden, men må se sit skud reddet med hånden af en forsvarsspiller. Rødt kort og straffe.
Lars Jensen udnytter sikkert muligheden. 2-1.
Med en mand i undertal lader Høje Taastrup-spillerne frustrationerne gå ud over dommeren og Ypsilon-spillere. Flere spillere bliver truet med tæsk, og både modspillere og dommeren bliver kaldt navne, der ikke er værd at nævne her.
Høje Taastrup fortsætter dog med at kæmpe løs og kort efter 2-1-målet får udeholdet på ny udlignet på et drømmehug fra kanten af feltet efter hjørnespark. 2-2.
Ypsilon slår dog endnu en farlig kontra. Jesper Petersen får en dyb bold på venstrekanten. Han rykker et par meter ind i feltet og finder så en fuldstændig fri Nicki Reinhardt foran mål. 3-2.
Målet frembragte massive protester fra Høje Taastrup, der måtte indkassere et gult kort.
Trods to mand i undertal pressede udeholdet videre, og da en tilfældig bold bliver skudt op på armen af Ypsilons Søren Nielsen får Høje Taastrup straffespark. Heldigvis for Ypsilon var Nicolai Spliid klar på stregen og reddede og fik dermed retter flot op på droppet fra første halvleg.
I slutminutterne kogte Høje Taastrup-spillerne helt over. Mængden af trusler steg markant.
Efter en hård tackling fra Nicki Reinhardt, der korrekt med blev tildelt gult kort, måtte også Høje Taastrup-spiller indkassere en advarsel, da han lod sin vrede gå ud over Jacob Andersen. Det gule kort blev den pågældende spiller dog så rasende over, at han slog kortet ud af hånden på dommeren, som kvitterede med et rødt kort.
Udvisningerne ændrede dog ikke ved stillingen, og kampen endte 3-2 til Ypsilon.
Ypsilons bedste spiller blev Nicolai Spliid, der fik 4 stemmer.
”Vi spiller rigtigt godt i dag. Især i første halvleg går vi godt til den og spiller det bedste spil, vi har leveret hidtil i år. Det er jo dejligt at få has på Høje Taastrup, der slog os to gange sidste år. Det er et godt hold, så det er en meget flot indsats af vores spillere. Jeg vil også rose vores spillere for ikke at lade sig rive med af de voldsomme spil og de mange trusler, som modstanderne desværre kommer med i dag,” sagde Ypsilon-formand Jacob Andersen efter kampen.
”Til gengæld synes jeg det er dybt beklageligt at være vidne til den måde, som Høje Taastrup opfører sig på banen i dag. Det ligner ikke noget at fremsætte trusler mod modstandere og dommer. Det er desværre ikke første gang, at vi oplever at have modtaget trusler efter en kamp mod klubben. Jeg vil opfordre ledelsen i Høje Taastrup IF til at overveje kraftigt, hvor vidt det er den måde, man ønsker at udmærke sig i fodboldturneringen fremover. Det håber jeg ikke,” siger Jacob Andersen.
1-0 Thomas Kristensen (Andreas Klausen)
1-1 Høje Taastrup
2-1 Lars Jensen (straffe)
2-2 Høje Taastrup
3-2 Nicki Reinhardt (Jesper Petersen)
Kort:
Høje Taastrup:
2 gule
2 røde
FC Ypsilon
1 gult (Nicki Reinhardt) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
TK

Indmeldt: 30. apr 2007 Indlæg: 122 Geografisk sted: Hellerup
|
Skrevet: Søn maj 13, 2007 8:44 pm Emne: |
|
|
Super kamp, det ser endelige ud til at vi er ved at finde det gode spil frem igen.
...også godt at se at Nicki igen i år går efter at slutte øverst på bisselisten  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
#23 Reinhardt

Indmeldt: 30. apr 2007 Indlæg: 297
|
Skrevet: Man maj 14, 2007 8:29 am Emne: |
|
|
| TK skrev: | Super kamp, det ser endelige ud til at vi er ved at finde det gode spil frem igen.
...også godt at se at Nicki igen i år går efter at slutte øverst på bisselisten  |
Nogen skal jo tackle igennem
Jeg satser ikke kun på bisselisten i år, men også på topscorerlisten. Jeg ligger jo lige i hælene på dig  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Mou

Indmeldt: 02. maj 2007 Indlæg: 75 Geografisk sted: Fløng
|
Skrevet: Man maj 14, 2007 8:52 am Emne: Fandme lækkert!!! |
|
|
Hej drenge,
Tak for en fantastisk kamp i går. Fandme lækkert endeligt at vinde og at det så blev over Høje Tåstrup gør det bare endnu mere lækkert.
Det er altså federe at troppe op en søndag når man føler at man kan være med og ikke bliver spillet ud af banen.
God indstilling og i lange perioder også udemærket spil. Syntes generelt holdet står godt igen og er slet ikke i tvivl om, at vi har vores berettigelse i serie 3, hvis vi ellers kunne være i form fra kamp 1 og stille i tæt på stærkeste opstilling hver gang.
Sådan har det desværre ikke været indtil videre, men lad os håbe at i går var vendepunktet, og at det kan være sådan resten af sæsonen, så har jeg i hvert fald stadig troen på overlevelse.
Og fuck bisselisten Nicki. Den skal du sgu kun være stolt over at toppe, så længe det skyldes den helt rigtige vilje til at arbejde for sagen. Din indstilling i går var sgu imponerende. Hele tiden ind i nærkampe, spilbar og nogle kanon tilbageløb når det var nødvendigt, som i hvert fald reddede min røv nogle gange... Hold stillen min ven.
Dagens stor minus må siges at være Madsens skade - Noget nær en katastrofe når nu holdet endelig ser ud til at have fundet ud af hvordan vi skal forsvare os. Hvordan har benet det i dag Madsen? Har du snakket med svigermor så du har en fornemmelse af hvor lang en pause der er udsigt til? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ino
Indmeldt: 02. maj 2007 Indlæg: 58 Geografisk sted: Christianshavn
|
Skrevet: Man maj 14, 2007 8:54 am Emne: |
|
|
Hej gutter,
Det var en rigtig god indsats i går. Rart at se at der blev kæmpet og løbet for hinanden. Det skal vi nok holde fast i, hvis vi skal hente de nødvendige point for at blive i rækken.
Ses !
Martin |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Formanden

|
Skrevet: Man maj 14, 2007 9:14 am Emne: |
|
|
Nu flyver vi!
I weekenden skal der fightes igennem for vildt.
Ses til træning onsdag!  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Mads Sixhøj

Indmeldt: 02. maj 2007 Indlæg: 72 Geografisk sted: Greve
|
Skrevet: Man maj 14, 2007 10:02 am Emne: |
|
|
Jeg synes også det var en rigtig flot kamp i går – set fra sidelinien. Specielt i første halvleg var der rigtig flot spil, hvor alle havde overblik til at spille bolden rundt, i stedet for bare at sparke lange bolde frem mod TK og Andreas. Derudover var alle villige til at kæmpe for bolden og gik ind i nærkampene. Dejligt at se!
Alle leverede en rigtig stærk indsats, og flere kunne efter min mening være blevet kåret til kampens spiller.
Tillykke med sejren!  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
3#JHM Site Admin

Indmeldt: 10. jan 2007 Indlæg: 241 Geografisk sted: Glostrup
|
Skrevet: Man maj 14, 2007 10:30 am Emne: Re: Fandme lækkert!!! |
|
|
| Mou skrev: |
Dagens stor minus må siges at være Madsens skade - Noget nær en katastrofe når nu holdet endelig ser ud til at have fundet ud af hvordan vi skal forsvare os. Hvordan har benet det i dag Madsen? Har du snakket med svigermor så du har en fornemmelse af hvor lang en pause der er udsigt til? |
Hey Mou mf.
Jeg tror ikke det er en så slem fiber - selvom det gør meget ondt (er jo en tøs). Jeg har dog andrig prøvet det før, så har dermed ikke noget at sammenligne det med
Ja, jag har snakket med svigermor. Hun sagde, at det skal holdet i ro i 3 uger, og at jeg nok var blevet for gammel til fodbold - hvad ved hun. Jeg regner med at toppe når jeg bliver 30
Jeg kommer altså ikke til træning onsdag. Vil løbe en meget kort tur og se hvordan benet har det.
Tak for en god kamp. Det var en fornøjelse at alle kæmpede 100% Glæder mig til flere af disse kampe 
Sidst rettet af 3#JHM Man maj 14, 2007 11:32 am, rettet 1 gang |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
#23 Reinhardt

Indmeldt: 30. apr 2007 Indlæg: 297
|
Skrevet: Man maj 14, 2007 11:21 am Emne: Re: Fandme lækkert!!! |
|
|
| Citat: |
Tak for en fantastisk kamp i går. Fandme lækkert endeligt at vinde og at det så blev over Høje Tåstrup gør det bare endnu mere lækkert. |
Jeg tænker nøjagtig det samme. De lokale klubber er dem, man helst vil nakke - især når vi har tabt til dem tidligere.
Indstillingen i går var virkelig fantastisk. Nu skal denne indstilling være vores sædvanlige indstilling. Den skal sidde i skabet HVER GANG!
| Citat: | | (...)tilbageløb når det var nødvendigt, som i hvert fald reddede min røv nogle gange... |
Det er i orden, mou. Du gi'r bare en Faxe Kondi en dag
Tak for de rosende ord. Generelt synes jeg, at det gik rigtig godt på midtbanen. Vi var gode til at bakke hinanden op - og det er fandme vigtigt. Forhåbentlig vil samarbejdet være lige så godt i fremtiden.
Til sidst en stor cadeau til hele holdet, som fungerede som en helhed. En af de store forskelle på denne og de tidligere kampe er, at vi sætter os igennem - over hele banen. Når vi kombinerer det med en løbevillighed, hvor vi hjælper hinanden defensivt såvel som offensivt, så ser det utroligt lovende ud.
PS: Det er fantastisk at se, at der er kommet gang i vores nye forum. Bare gå amok herinde  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Formanden

|
Skrevet: Man maj 14, 2007 11:40 am Emne: Re: Fandme lækkert!!! |
|
|
| Citat: | Jeg tror ikke det er en så slem fiber - selvom det gør meget ondt (er jo en tøs). Jeg har dog andrig prøvet det før, så har dermed ikke noget at sammenligne det med
Ja, jag har snakket med svigermor. Hun sagde, at det skal holdet i ro i 3 uger, Vil løbe en meget kort tur og se hvordan benet har det.  |
Har desværre haft en del erfaring med dem - og det har Mou også (han kan sikkert fortælle den samme historie).
Hold dig i ro - og løb evt. en lille (meget lille) tur for at teste benet.
Det kan virke som om du kan løbe, men det er først, når du kan klare spidsbelastninger at du er klar igen. Altså spurt uden problemer (nu har du jo i sig selv altid haft en del problemer med det, men alligevel).
 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
3#JHM Site Admin

Indmeldt: 10. jan 2007 Indlæg: 241 Geografisk sted: Glostrup
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Andreasen

Indmeldt: 02. maj 2007 Indlæg: 14 Geografisk sted: Vanløse
|
Skrevet: Man maj 14, 2007 4:50 pm Emne: Re: Karantæne! |
|
|
Hvis ikke der kommet et yderligere efterspil, så....
....og det gør der jo sikkert ikke
-------------
Anyways cudos til holdet for at arbejde en sejr i hus.
Udover sekvensen med førstegangsafleveringer ovre i højre side, som minder om dengang jeg selv spillede. Så var det især lækkert at se hvordan vi ikke træk os i nærkampe og sågar fik lavet nogle solide frispark  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
KBK

Indmeldt: 25. apr 2007 Indlæg: 93 Geografisk sted: Frederiksberg
|
Skrevet: Tors maj 17, 2007 12:39 pm Emne: Re: FC Ypsilon 3-2 Høje Taastrup IF |
|
|
Godt arbejde, drenge!
Jeg tog et billede, da nyheden om sejren bredte sig i New York:
 _________________ "Football is not about dying for your team. It's about making some other poor bastard die for his."
- George S. Patton |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|